tisdag 13 april 2010

Tillägg

Nu hade jag skrivit ett låångt inlägg med kommentarer till gårdagens inlägg men insåg efter ett tag att det blev mer ett försvarstal och det var inte alls meningen. Men vad jag ville få fram var kortfattat att det jag syftade på var att en hel del i den kommun där denna person är bosatt "väljer"/får igenom snitt mycket enklare än i resten av landet- och det kära vänner är fel.
Det ska vara lika lätt eller svårt vart man än befinner sig.
Och givetvis håller jag med både Elin & Karin, stödet till förstagångsmammor borde vara bättre.

Och Elin - jag förstår precis vad du menar och håller med dig en del - tror bara att vi pratar lite olika språk.
Varför jag blev upprörd var just att denna person inte har NÅN KOLL överhuvudtaget, har aldrig fött barn, aldrig haft nån nära som gjort det och att hon utan medicinska anledningar ska snittas. Det finns andra runt oss som haft olika anledningar till snitt och har fått kämpa som galningar för att få snitt och dom har fött barn innan..

Sen får jag väl tillägga att jag hade en otroligt bra förslossning och har därmed mycket positivare tankar om den än om snittet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar