Idag har vi varit och shoppat på Cervera, vi fick presentkort där när vi gifte oss och har väl inte direkt varit snabba på att utnyttja det men idag så..
En trevligt och bra överraskning var ny ägare och ny, TREVLIG personal, nåt som (ofta) saknades förr. Dom nya snygga glasen var ett plus i kanten..
Dock måste jag gnälla lite.. när vi gifte oss för snart 3 år sen så ville vi ha en ny servis och vi bestämde oss för en Villeroy & Boch servis som enligt försäljaren ALDRIG skulle utgå.. hmpf, det verkar som den försäljaren inte riktigt talade sanning för servisen har tydligen varit utgångsmarkerad sen över 2 år tillbaka.. Stort MINUS!!
Så hur gör man nu, ska man vara super rädd om de delar vi har eller??
Vi har ju liksom HELA servisen, minus en talrik och en skål som hamnade i golvet för ett tag sen.
Träffade ni på en mindre nöjd barstols-kund? :-)
SvaraRaderaDå kära Cecilia, söker man på Tipo på Blocket/tradera och köper på sig några reservdelar :-) Det är det där som är minus med att handla något som inte är svenskt. Rörstrand har 10 års garanti... alltså att man ska kunna efterbeställa en artikel i 10 år efter det att den har utgått... sen kanske man får vänta länge på att den tillverkas men förr eller senare kommer delen man saknar... Attans att Cervera personalen inte kunde hålla sig till den vitkiga informationen när ni handlade servicen! Kram kram från fru olsen
SvaraRaderaSuperDuper Mamman - Det stämmer ;) Han varken såg eller lät nöjd ;) vilket är helt förståligt..
SvaraRaderaTrevlig helg!