onsdag 7 oktober 2009

Barnmat..


Ganska ofta när man träffar på andra mammor dyker frågan barnmat upp, alltså om man ska laga egen eller köpa. Jag står någonstans mitt i.. , vi kör med både och. Det finns både för och nackdelat med allt men jag tycker det är jättebra att göra egen mat, man vet exakt vad barnen får i sig, det är billigare och hyffsat enkelt att göra, dock tycker jag det är kanon med "köpmat" som komplement.

Isak åt bara hemlagat tills han var 1 1/2 år, enbart för att han vägrade äta nåt som inte var hemlagad, gissa om det blev jobbigt när man skulle iväg eller kom hem senare än planerat??

Idag har jag iallafall roat mig halva förmiddagen med att laga barnmat, allt på temat -kyckling, kycklingwok, kyckling med potatis och sommargrönsaker (funderar på att döpa det till herrgårdskyckling, det låter lite lyxigare.?!..) och kyckling med ris och majs..
Otroligt vad duktig man känner sig efteråt.. Och nåde Nora om hon inte tycker om maten..

Nu ska jag "njuta" av min egen snabblagade lunch.. överblivet ris och micrade wokgrönsaker tillpiffat med lite curry.. Vad sägs om det??
(Och jag lovar, nästa inlägg ska bli lite mer intressant än barnmat..)

2 kommentarer:

  1. Haha, jag trodde du skulle skriva ngt om att Nora gillade surströmming :D

    Vi ses på lördag,stor kram

    SvaraRadera