torsdag 29 oktober 2009

Förbannad och arg!!

Jag blir ganska sällan ARG och jag försöker att inte bry mig så mycket om vad andra säger men ibland kan jag inte låta bli.

Har sista tiden insett att folk (tyvärr mest vuxna) använder ordet CP väldigt mycket. Varför säger man CP? Det är inte ett skällsord utan en diagnos, hur svårt kan det vara att förstå?? Dessutom är CP nått man har, inte nåt man är...

Jag bli upprörd och arg, vuxna människor BORDE förstå bättre än att använda det som skällsord! Har folk så otroligt dålig koll på vad CP egentligen är?? Slutade man inte säga CP på mellanstadiet..

Om vi som vuxna inte vet bättre, hur kommer det då bli med våra barn???

2 kommentarer:

  1. Håller med dig.
    Jag har själv fått lära mig att inte använda ordet "Shit" sen jag började jobba med britter. Insåg inte innan riktigt hur elakt det ordet är.
    Shit används ju ganska vårdslöst i sverige, har bland annat hört barnprogrammledare säga shit pommes frites.
    Som sagt ibland kastar folk ur sig vad som helst.
    Kram
    M

    SvaraRadera
  2. Jag håller också med. Man ska inte säga så. Fast jag tror inte att de som säger så menar något illa. Det är nog bara något som slinker ur dem utan minsta eftertanke kring vad de verkligen säger. Och jag kan nog också säga så någon gång, fast aldrig om personer utan bara om saker. Typ "min dator är helt CP". Slarvigt av mig, jag vet, men jag menar absolut ingenting elakt med det. CP bor tyvärr i mitt oönskade ordförråd, tillsammans med "typ", "liksom", "ba", "precis", "shit pommes frites" och "men hallå". Men absolut, du har helt rätt, folk (inkl jag) borde sanera sitt språk.

    SvaraRadera