måndag 9 november 2009

Flytta eller inte..

Åhhh, ibland önskar jag att man kunde se in i framtiden, kunna se vad som blir rätt, som ett facit. Just nu står vi och funderar, velar och har 1000 ideér om vart och hur vi ska bo, men hur vet vi att det blir bra??

Som det är nu så bor vi bra, vi trivs i vårat fina hus men skulle kanske önska oss lite yngre grannar. Sen gäller det ju inte bara vad vi vill och tycker utan vart är det bäst för barnen att växa upp? Är det bättre att växa upp här "på landet" eller är det bättre närmre stan??

Åhh vad jag velar och funderar, kan inte bara någon bestämma hur vi ska göra???

4 kommentarer:

  1. Åh, vi får bolla imorron :) Vi velar också...

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är jättesvårt vännen! Det finns ju för och nackdelar med båda. Men viktigaste är såklart att om ni flyttar hit så kommer ni närmare oss! ;)

    Nej skämt åsido, det finns ju många fördelar med Järna också. Så det är väl jättebra att ni funderar igenom det ordentligt. Och som sagt, ni kanske kan få bort grannarna på något sätt? Kan du inte kolla på Grannfejden på TV3 för att få tips om hur man kan bete sig illa? :)

    Du förresten, Anna undrar om det funkar för dig med en innerumsvisning den 18/11 kl 18.30. Har du svarat henne? Hon tänkte nog börja bjuda lite folk. :)

    Stor kram vännen.

    SvaraRadera
  3. Det är väl jättebra att ni verkligen funderar igenom beslutet. Att flytta är ju ett rätt stort steg och inget man vill bli missnöjd med.

    Precis som Elin är inne på så tror jag att det finns både fördelar och nackdelar med både Järna och Pershagen. Det gäller väl bara att försöka känna efter med hjärtat och hjärnan vart man helst vill bo. Och så hitta ett hus som känns bra. Om ni nu inte ska bo kvar i ert fina hus.

    Som sagt, inget lätt beslut att ta. Och skulle ni köpa det på Hildurvägen så finns här en massa tankar om det där med att förlänga och bygga ut hus. Bara så ni vet.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tokstan kan väl ändå inte vara ett alternativ? Tycker jag iaf som har flytt från stan och jag saknar det verkligen inte! Jag skulle absolut inte vilja ha mina barn på en skola i tokstan. Det viktigaste är nog att komma fram till vad som blir bäst för barnen.

    Kram Pyrran

    SvaraRadera