tisdag 19 januari 2010

Bio & idioter..

Ikväll har vi varit på bio, jättekul & lyxigt att komma iväg en vardagkväll.. men en liten incident i popcornkön gjorde mig hyffsat arg......

Två tonårskillar står i kön bredvid mig (Toni står i en annan kö för att se vilken som går snabbast) den ena killen spottar på golvet... jag räknar till 10.. sen spottar han igen.. räknar till 100 och blänger argt på killen som hånler tillbaka... sen spottar han igen.. då räckte det.. jag går fram och tar honom på axeln och säger :

Jag - "Ursäkta men man spottar inte på golvet"
Knäpp tonåring säger mkt kaxigt -"men var ska jag spotta då"
Jag -" i papperskorgen eller på toaletten" (det fanns en papperskorg 2 meter bakom killen)
Knäpp tonåring -"men hämta den åt mig då"
Jag (håller på att explodera och vill ge killen en smäll) -"det är väl inte jag som behöver den"
Knäpp tonåring hånler åt mig och vänder ryggen till och skrattar med sin kompis...
Jag - inser att jag inte kommer kunna hålla mig sålänge utan att säga/göra nåt dumt så jag avviker och kollar efter väktare utan resultat..

Men på riktigt vad är det för fel på folk?? När slutade hjärnan att fungera hos vissa tonåringar?
Har dom ingen respekt för nånting längre? När jag var yngre hade man iallafall vett att inse att man gjort fel om man blev tillsagd av någon äldre.

Man blir ju lite lätt mörkrädd, ska man acceptera sånt?? Jag tänker iallafall inte göra det och jag kommer fortsätta säga till..

2 kommentarer:

  1. Heja, heja! Syrran på krigsstigen...

    SvaraRadera
  2. Ja tyvärr är det så illa ibland.. Har slutat att engagera mig i dessa idioter eftersom att det bara resulterar i att det är jag som blir irriterad, dom bryr sig inte.
    Tänker inte ge dem nöjet att göra mig på dåligt humör.

    SvaraRadera