måndag 22 mars 2010

Konferens med barnhemsbesök

Förra veckan var vi i Vilnius på konferens, en resa jag sett fram emot mycket men det blev inte riktigt som vi tänkt oss.. Alkohol kan förändra människor till det sämre och det fick vi uppleva ordentligt, fy vad tråkigt det är, har inte vuxna människor vett att förstå när det är nog??

Så första dagen blev förstörd, andra dagen bättre men stämningen var inte helt på topp men tack vare härliga kollegor blev onsdagskvällen kanon! Tack tack!!

Sista dagen begav vi oss till barnhemmet som företaget sponsrar, ett besök som jag både sett fram emot och fasat inför.. MEN, det var så fint, nyrenoverat, varmt, ordentligt med leksaker, gungor, klätterställning och tillsynes bra och omtänksam personal. Barnen var härliga, glada, spralliga och mycket kontaktsökande. Hemmets minste invånare var bara ynka 2 veckor gammal och hade blivit lämnad på BB då föräldrarna inte ville ha en son med Down syndrom.. Och det kära vänner, det kändes i hjärtat - att det finns så många barn som ingen vill ha. Hjärtat gråter vid tanken och jag vill helst bara ta med barnen hem..

Jag önskar man kunde göra mer, kunna hjälpa åtminstone ett barn till ett bättre liv, ett liv i en familj..
OM någon vill skänka en slant eller bara är nyfiken på barnhemmet så kolla här

Sista natten spenderades på en lastbilsfärja från Ventspils till Nynärhamn, INGET jag rekomenderar.. inte för att båten var hemsk eller att vi var dom enda tjejerna ombord utan för att åka båt på vintern innebär is, mycket is och därmed inte så skön resa.. Att jag mådde illa är en underdrift och bilkörning var helt uteslutet under hela fredagen, min värld slutade snurra nånstans på fredagnatt.. Fy!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar