torsdag 10 december 2009

Fet??!

Hmm nu börjar jag fundera på allvar.. Häromdagen damp tidningen vårdguiden ner i brevlådan, den handlade bland annat om fetma. Så jag gjorde som många andra, hämtade miniräknaren för att räkna ut mitt BMI och måttbandet för att mäta midjan.. Och fy vilken jobbig upptäckt det var.. Enligt artikeln så har jag begynnande bukfetma och ökad risk för bl a diabetes, högt blodtryck och en hel rad med andra sjukdomar..

Men alltså, hur gick det här till?? Jag anser mig inte direkt pinnsmal och vältränad men tjock och med begynnande bukfetma det känns inte riktigt rättvist.

Är det så illa att man förträngt hur man ser ut och accepterat dom extra kilona som smygit sig på??

Åhh.. varför kan inte jag tycka det är kul att springa..?!?

1 kommentar:

  1. Älskade Cecilia. Du är vacker, du är inspirerande och du har definitivt inte någon bukfetma!!!/Fru Olsen

    SvaraRadera