tisdag 22 december 2009

Vart är..

..julstämmningen??

Julklapparna är inhandlade (nästan alla iaf), granen huggen, tomtarna på plats och marsipangodiset är i kylen men varför vill inte julstämmningen inte infinna sig??

Förut har man alltid skyllt på bristen på snö men det kan man inte direkt säga att vi lider av nu så vad är det då som saknas??

Tillägg..
Nu har jag kommit på det.. jag har inte skickat några julkort... kan det vara orsaken till bristen på julstämmning?? Fy vad dålig jag känner mig..
Av nån anledning ändrades kraven på julkort när man fick barn, det dög inte med vanliga köpekort utan man skulle ha söta kort på barnen iförda tomteluva.. Det har jag gjort i 4 år men inte i år.. Kommer jag bli utan julklappar nu??...

2 kommentarer:

  1. Hej Cissi
    Gör som jag, skicka elektroniska julkort.
    Nästa alla man känner har ju mail och mobiltelefoner så det går att skicka julhälsningar ändå.
    Många kramar och en god jul önskar jag er!
    Malin

    SvaraRadera
  2. jag har inte heller nån julkänsla, men så har jag inte heller skickat traditionella kort iår, fy skäms på oss!
    God Jul iaf och hoppas vi kan ses nåt.
    Kram kram

    SvaraRadera