söndag 14 februari 2010

Alldeles alldeles underbar..

Det har denna vecka varit.. I torsdags sa jag hej då till mitt onda ben.. Operationen gick kanonbra och trots en hel del smärta så känns det så bra.. Dock var det kanske inte ett genidrag att vara ensam hemma med lilltösen dagen efter operation... Tur att mamma kunde rycka in så jag hann vila lite.
Nu är bandagen borta och benet ser mest ut som en misshandlad perforerad igelkott med cirka 15-20 hål med små vita trådar som sticker ut (dvs värdelösa fd blodådror) och alla nyanser från blått till grönt. Tur att det inte är sommar..

Lördagen myste jag och barnen hemma och överraskade mannen med 3-rättersmiddag, Isak hjälpte till och han var så nöjd när bordet var dukat och ljusen tända.. Pappan blev glatt överraskad. Avslutade kvällen med lite schlager.

Idag har vi (eller mannen) gjort nytta.. skottat och huggit ved (den har en tendens att gå åt fort när jag är hemma..).
På eftermiddagen hann vi med ett besök hos bästa Familjen BB.. vad skulle vi göra utan er??
Snabbvisit på stan, pulkaåkning och fika.. Bättre vecka får man leta efter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar