måndag 1 februari 2010

ÄNTLIGEN!!!!

Ibland vill man bara hoppa, jubla & skrika högt.. som i fredags. Var hos doktorn som enkelt och fort insåg att mitt ben måste opereras.. Jippie!! Som jag har väntat, nu ska snart 10 års smärta och besvär (förhoppningsvis) försvinna.. Det är inte helt lätt att få igenom en åderbråcks operation numer, landstinget betalar endast operation om han antingen har: proppar, bensår eller blödande eksem och extrem smärta.
Sist när jag var hos läkaren för 2 år sen uppfyllde jag inte kriterierna utan blev erbjuden operation för den nätta summan av 20 000:- vilket kändes så fel, det är inte pengarna det handlar om utan själva principen, här betalar man skatt men när det väl gäller så får man betala för sin vård.

Nu ansåg läkaren att jag fått så pass mycket besvär att landstinget ska sponsra min operation, och det är väl inte mer än rätt för opereras jag inte nu så är det bara en tidsfråga innan propparna kommer, och vad kostar inte det för landstinget??

Så nu är det bara att vänta, inom ett par veckor ska det vara klart..

Förresten så fortsatte fredagen lika bra som den började, med tjejkväll hemma hos Malin. Kanonkväll men fyy vad ovan man är att vara uppe sent.. Måste öva på det för när benet väl är bra ska det DANSAS ordentligt för första gången på väldigt, väldigt många år..

1 kommentar:

  1. Åh vad skönt för dig.
    Är verkligen så viktigt att man får träffa "rätt" doktor som förstår hur läget egentligen är.
    Min syster kämpade med en trasig disk i ryggen i många år och läkare som bara så åt henne att träna ryggen mer...
    Tillslut fick hon träffa "rätt" läkare och nu är ryggen opererad och bra igen.

    Hoppas att du snart får tid för op.
    Kram
    Malin

    SvaraRadera