måndag 13 juli 2009

Att göra en "Elin"

Jag är inte morgonpigg på nåt vis, inte ens kanske och jag har hyffsat dåligt morgonhumör, men när klockan slog 05,30 i morse vaknade Isak & kom över till min säng där han roade sig med att dra i mitt hår medan Nora låg bredvid och bara skrattade.

Där nånstans insåg jag att det var dags att gör en Elin, dvs gå upp tidigt, göra iordning en kopp te och bara ta det lungt en stund (hur lungt det nu kan bli med 2 vakna barn)..

Och det var faktiskt inte så farligt, ganska skönt faktiskt och jag har dessutom hunnit med en del, tvättat & fixat Nora, ätit frukost och städat ur besticklådan (?!?)
Har dom dolda städgenerna från min mor äntligen kommit fram eller är det helt enkelt så att jag blivit vuxen??!

Så till dagens I-lands problem, jag har äntligen lyckats få mina naglar att bli långa och fina allihopa tills jag fastnade i Isaks nattblöja..
Fick då en snilleblixt om att jag kanske kan få användning av nagleförlängningskittet jag köpte till M&A bröllop. Det gick alldeles utmärkt att bara förstärka naglarna med akrylpulvret.
Så nöjd över den insikten så nu har jag långa och hela naglar ett tag till.

Nej nu ska jag göra iordning mig själv så vi inte blir sena till Isaks sjukgymnast besök.

1 kommentar:

  1. Jag är så imponerad! Morgonhumöret tycks vi ha fått båda två. Själv slumrade jag om i morse efter det att klockan ringt, vaknade 8.15 och var på jobbet kl 09.00 - det kändes bra. Hann tom sätta igång tvättmaskinen. Kramisar Pyrran

    SvaraRadera