fredag 10 juli 2009

Otur...

Varför ska alltid nån bli sjuk när det absolut inte passar..

Vaknade upp imorse och såg att Noras små utslag blivit vätskefyllda.. = vattkoppor!!!!

Vi som skulle ha besök idag, gå på fest imorgon och barnkalas på söndag. Jag trodde inte att småbarn kunde få vattkoppor.

Jag pratade med BVC-tanten som sa att barn under 6 månader som ammas KAN få vattkoppor med det är ovanligt så det var ju klart att mitt barn skulle råka ut för det, varför ska jag (och min familj) alltid råka ut för sånt som andra klarar sig ifrån??

Ibland blir man ganska trött helt enkelt. Men men, om man ser det från den ljusa sidan så har jag hunnit fixa klart i klädkammaren idag (och tvättberget har minskat något). Det är nästan så att jag måste lägga upp bilder på hur fint det blev, jag är riktigt stolt.

Dom som känner mig vet att ordning och reda inte är min starka sida.. Eller jag vill gärna ha det men jag prioriterar inte tiden till det, jag umgås hellre med nära & kära eller shoppar eller gör nåt annat viktigt (typ kollar på Tradera).

Idag har jag och Nora varit ensamma hemma då Isak är med farmor, farfar och Janne på Kolmården, gissa om han lät lycklig när jag pratade med honom.

Nej nu kanske jag ska fixa klart här hemma innan Toni kommer hem, eller åtminstone hoppa ur mysbrallorna och kamma till mig lite..

4 kommentarer:

  1. Du är så duktig syster yster. Vem vet det kanske bor en ordningsmänniska i dig ngnstans.
    Kram yster

    SvaraRadera
  2. Hej Cissi
    Vad tråkigt för er. =(
    Hade ju hoppats få träffa er imorgon. Får väl träffas när "prickarna" har försvunnit.
    Många kramar
    Malin

    SvaraRadera
  3. Stackars lilla sötnosen och hennes föräldrar. Kul att jag oxå kan lämna kommentarer nu.
    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Ja det är verkligen tråkigt att Nora fått vattkoppor. Det hade varit så roligt att ses ikväll. :-( Men men, se det från den ljusa sidan - nu har ni snart klarat av vattkoppsgrejen och Nora hinner bli frisk innan spanienresan. :-) Vi däremot, vi har våran vattkoppspärs kvar och den lär väl komma om ett par år, lagom när man har jättemycket på jobbet eller nåt. Nej jag får försöka leta reda på någon vattkoppssmittad stackare i vinter så jag kan smitta ner barnen och få det gjort. :-)

    Hoppas att ni har haft en trevlig kväll i alla fall, trots att det inte blev som vi tänkt oss. Vi hörs imorgon! Kramar Elin

    SvaraRadera